Saturday 18 October 2014

Mudah menjadi aku.

Telah banyak yang ku lewati jalan hitam di dunia 
tak terhitung perkara yang ku telah nodai masih tiada kesempatan 
untuk ku dapatkan kasihMu, aku ingin  bersihkan jiwa ku, hanya senandung hati ku mengenali ketakutan ku. 
tiada yang bisa ku berikan pada cintamu namun hanya pengorbanan yang mampu ku berikan buat kamu wahai sang pendamping.

namun aku sudah mula lelah, bila takdir  berubah adakah aku mampu menjadi diriku yang dahulu, sesungguhnya aku kini muhasabah cintaku.
apa yang aku kenali kini betapa indahnya nikmat sihat , 
indahnya saat lapang sebelum ku menemukan saat sempit.

dibawah langit biru ini , aku mencari rezeki memenuhi cita-cita ku,
moga aku mampu bingkas langit ketujuh bersama impian dan cita-cita ku,
dugaan dan cabaran hanya seketika waktu,
malam aku menangis mencari kata yang indah.

senyum dan tawa hanya diluar, kerana semua tidak tersisa,
bayangkan dan rasakan jika kesedihan dan tangisan itu mendakap,
segala senandung mengenai ketakutan ku akan membuat kan jiwa aku besar,
bila kita diabaikan mungkin kita pernah mengabaikan .

Aku hanya sang kerdil yang menantikan janjimu wahai sang pencipta, biar sahaja waktu yang menikmati kisah ini, sisa semalam hanya tuhan yang tahu, Meski waktu datang semua itu tidak akan mampu kembali seperti sebelumnya.

Hidup ini bukan hanya sekadar indah.
Hidup ini hanya gambar hitam dan putih jika tanpa impian ,
impian dan cita-cita akan mewarnai hidup .
Duhai teman, ingatlah walau sejauh mana kaki melangkah,
kamu pasti akan mencari sejadah.
Duhai kasih seperti adanya malam maka hari juga akan menjelma.

Tiada duka yang abadi.
bila ada penyesalan maka akan wujudnya kesedaran
bila ada kesedaran akan wujudnya kenikmatan.

No comments:

Post a Comment

Design By LUQMAN YUSSOF | For JERING SMILE 2013 - 2014 ©| Best View: Google Chrome